یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

ارائه «تلويزيون تعاملي» در فروردين ماه

آغاز ثبت‌نام براي دريافت تلويزيون اينترنتي از بهمن

تلويزيون تعاملي

یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۱:۰۰


مجري پروژه تلويزيون تعاملي از ارائه اين سرويس در فروردين ماه سال آينده خبر داد و گفت: ثبت نام براي دريافت تلويزيون اينترنتي و تعاملي (IP مديا) در نيمه اول بهمن ماه در 6 شهر آغاز مي شود.

وايمکس نيوز-حسين عبدالله زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اينکه آمادگي ارائه اين سرويس وجود دارد، افزود: از اواخر دي ماه تيزرهاي تبليغاتي ارائه اين سرويس آماده شده و سازمان صدا و سيما و معاونت رسانه مجازي اين سازمان در خصوص سرويس تلويزيون تعاملي و نحوه ثبت نام و مزاياي آن به مردم اطلاع رساني عمومي خواهند کرد.

وي افزود: پس از انجام اطلاع رساني و توجيه مردم در استفاده از اين سرويس در نيمه اول بهمن ماه ثبت نام براي دريافت اين سرويس آغاز خواهد شد و مردم در شهرهاي تهران، تبريز، اصفهان، مشهد، يزد و قزوين مي توانند در اين زمينه ثبت نام کنند.

عبدالله زاده ارائه اين سرويس را سه ماه بعد از ثبت نام اوليه اعلام کرد و گفت: براي شروع ارائه اين سرويس به 20هزار کاربر در 22 بهمن ماه تلويزيون تعاملي مي دهيم اما براي پوشش 100هزار کاربر پيش بيني مي شود ارائه سرويس تا پايان فروردين ماه به طول انجامد.

مجري پروژه IP مديا در مورد نحوه دريافت اين سرويس نيز گفت: تلويزيون اينترنتي نيازمند يک ست آپ باکس و يک مودم ADSL بوده که تمام تلاشمان اين است که ست آپ باکس ها را در داخل توليد کنيم، اما در شرايط فعلي با توجه به قيمت ارز ست آپ باکس ها حدود 300هزار تومان قيمت داده مي شود. همچنين اين سرويس ماهانه 15هزار تومان به عنوان حق اشتراک براي مشترکان هزينه دارد.

وي با بيان اينکه سرويس هاي جديد به مرور بر روي تلويزيون اينترنتي آماده مي شود، افزود: قرار است هفته اي يک سريال و يک فيلم جديد بر روي اين سرويس گذاشته شود و ارائه دهنده سرويس هاي اين سيستم متفاوت از آنچه خواهد بود که در آرشيو صدا و سيما موجود است.

عبدالله زاده با تاکيد بر اينکه هم اکنون حدود 4ميليون نفر با استفاده از ست آپ باکس ها، کانال هاي تلويزيوني صدا و سيما را مشاهده مي کنند، تصريح کرد: به طور قطع سيستم IPمديا با توجه به ويژگي هاي خاص خود، جذابيت زيادي براي خانواده ها دارد و مخاطبان را جذب مي کند.

به گفته مجري پروژه IPمديا براي استفاده از اين سرويس نيازي به اينترنت نبوده و تنها مشترک بايد داراي مودم ADSL از يکي از شرکت هاي ارائه دهنده خدمات اينترنت باشد.

وي خاطرنشان کرد: اين سرويس در عرض 30ماه، 5/1ميليون مشترک قابل ارائه خواهد بود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو